måndag 17 december 2012

Party vs plugg

Nästan varje gång jag pratar med någon kompis eller släkting eller så, så påpekar dom att vi festar väldigt mycket här.
Har även hört att vissa folk hemifrån tror det är det enda vi gör.

Så jag har sagt det innan och säger det igen.
Dom gångerna jag tar bilder och lägger ut är när vi är ute.
Hur kul är det att se bilder på plugget och mig i sunkig outfit?!
Nej, inte så kul.

Jag lägger ner väldigt mycket tid på att plugga och det är alltid minst fyra timmars läxor inför varje lektion.

Och ja, vi festar en del också men jag skulle aldrig göra det om jag inte var klar med mina måsten.
Det är flera gånger jag sitter och pluggar fram tills vi ska ut.

Dessutom är vi fattiga studenter så vi kan inte spendera så mycket pengar.
Att gå ut är gratis för oss.
Vi blir ofta upphämtade, bjudna på middagar, gratis inträde utan kö, obegränsad gratis alkohol och även ibland skjuts hem.
Så väldigt många festkvällar utan att spendera en enda krona.

Jag menar, gratis är gott. Eller?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar