lördag 8 september 2012

Jordbävning!



Förresten!!!!
Jag glömde ju skiva att det var en jordbävning här. Fy fan vad rädd jag var.
Jag och jennifer städade vår garderob och allting började skaka och tessan skrek: JORDBÄVNING!!
Jag och Jennifer ställde oss i dörröppningen (för man ska tydligen göra det) och alla galgarna åkte fram och tillaka på stången, lampan gungade och när vi kollade ut så såg vi hur hela huset verkligen gungade fram och tillbaka.
Skitäckligt, särskilt när man bor på tionde våningen.
Det var inte så att allting skakade utan det gungade verkligen sakta fram och tillbaka.
Det värsta är att enligt tidningarna så har denna (som bara var 3,6) orskakat skador på två punkter här  i LA som kan orsaka en större "destroying" jordbävning på 7.
Det har varit två jordbävningar här på fyra dagar och det skrämmer mig verkligen.
Skulle det komma en på 7 så kommer byggnader skadas och tak kanske ramla in som det gjorde för några år sedan. Då ramlade taket in på en biograf.
Plus att alla säger att det inom 50 år kommer komma en jordbävning som kommer förstöra LA.
Men gud! Jag hoppas verkligen inte det kommer hända.
Eller enligt maya indianerna så kommer ju jorden gå under den 21 dec detta året. Men dom har ju haft fel förr :)


Nu ska jag in i duschen för att sedan bege mig iväg på middag.
En promoter som tessan känner ska bjuda oss alla tjejer på middag och sen ska han ta med oss in på
Bootsie Bellows som tydligen ska vara en lite "hemlig" kändistät klubb.
Det roliga är att David Arquette har sin födelsedagsfest där ikväll :D
Kommer nog bli hur kul som helst :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar